Miconazole oral Gel

ঔষধের কার্যাবলী
Material: Microgazol 2% w / w oral gel.

Instructions: Treating and preventing fungal infection of oophuffings and maternal infections and in the successful super-infectious infections in the village.

Dimensions and Usage Rules: Adult: 1 to 2 teaspoons of gel 4 times a day. Child 6 years of age or above: 1 teaspoon gel 4 times a day Children 2-6 years: 2 teaspoons of gel twice a day. Child <2 years: 1/2 teaspoon gel twice a day.

Warning and in which cases can not be used: Active medicines can not be used for the most sensitive patients.

Side effect: nausea, vomiting, diarrhea, allergic reactions, hepatitis.

Reactions with other drugs: TERFANADDIN, ASTITISMOL, MICHOLSTIN, CISSPAID, TRIAGEOLAM, Oral Midazolam, Daphitide, Quinidine, Pimozide, Simvastatine and
Lustastin

Use during pregnancy and breastfeeding: Pregnant women should be avoided if possible. Contrary to potential benefits, there should be an effective risk balance. For breastfeeding mothers should be used with caution.

উপাদান : মাইকোনাজোল ২% w/w ওরাল জেল।

নির্দেশনা : ওরোফ্যারিংস এবং পরিপাকনালীর ছত্রাক সংক্রমণের চিকিৎসায় ও প্রতিরোধে এবং গ্রামপে জটিভ ব্যাকটেরিয়া জনিত সুপার ইনফেক্‌শনে।

মাত্রা ও ব্যবহার বিধি : প্রাপ্তবয়স্ক : ১-২ চা-চামচ জেল দিনে ৪ বার। শিশু ৬ বছর বা তার উর্ধ্বে: ১ চা-চামচ জেল দিনে ৪ বার। শিশু ২-৬ বছর: ১ চা-চামচ জেল দিনে ২ বার। শিশু <২ বছর: ১/২ চা-চামচ জেল দিনে ২ বার।

সতর্কতা ও যেসব ক্ষেত্রে ব্যবহার করা যাবে না : সক্রিয় ওষুধের প্রতি অতি সংবেদনশীল রোগীদের ক্ষেত্রে ব্যবহার করা যাবে না।

পার্শ্ব প্রতিক্রিয়া : বমি ভাব, বমি, ডায়রিয়া, এলার্জিক প্রতিক্রিয়া, হেপাটাইটিস।

অন্য ওষুধের সাথে প্রতিক্রিয়া : টারফেনাডিন, এসটেমিজোল, মিজোলাস্টিন, সিসাপ্রাইড, ট্রায়াজোলাম, ওরাল মিডাজোলাম, ডেফেটিলাইড, কুইনিডিন, পিমোজাইড, সিমভাস্‌টাটিন এবং
লোভাস্‌টাটিন।

গর্ভাবস্থা ও স্তন্যদানকালে ব্যবহার : সম্ভব হলে গর্ভবতী মহিলাদের ক্ষেত্রে পরিহার করা উচিত। সম্ভাব্য উপকারের বিপরীতে কার্যকর ঝুঁকির ভারসাম্য থাকা উচিত। স্তন্যদানকারী মায়েদের ক্ষেত্রে সতর্কতার সহিত ব্যবহার করা উচিত।

Leave a Reply

Your email address will not be published.