Bromazepam

ঔষধের কার্যাবলী
Material: Bromazepam 3mg Tablet

Instructions: anxiety and anxiety disorders such as emotional disturbance, functional disturbances of cardiovascular and respiratory systems, functional disorders in gastrointestinal system, functional disorders of genitoeurinary system and psychosomatic disorders. 
Doses: 3mg To 18mg Dimensions (split) can be used every day. 
Alert and which can not be used: Cranial pulmonary insufficiency may reduce the levels of renal renal and liver disease. Sensitivity to benzodiazepines, severe respiratory failure, phobic and abnormal state, chronic psycosis can not be used in these cases. 
Side effects: Usually side effects such as sleep, sleep, loss of balance and ataxia etc. 
Use during pregnancy and breastfeeding: Can not be used during pregnancy. Should be avoided if possible when breast-feeding is possible.

উপাদান : ব্রোমাজিপাম ৩ মি.গ্রা. ট্যাবলেট।

নির্দেশনা : উদ্বেগ এবং উদ্বেগজনিত অসুখ যেমন- আবেগজনিত ডিস্টার্বেন্স, ফাংশনাল ডিস্টার্বেন্স অব কার্ডিওভাসকুলার এবং রেসপিরেটরী সিস্টেম, ফাংশনাল ডিসটার্বেন্স ইন গ্যাষ্ট্রোইন্টেসটিনাল সিস্টেম, ফাংশনাল ডিসটার্বেন্স অব জেনিটোইউরিনারী সিস্টেম এবং সাইকোসোমাটিক ডিসঅর্ডার।

মাত্রা ও ব্যবহার বিধি : ৩ মি.গ্রা. থেকে ১৮ মি.গ্রা. মাত্রা (বিভাজিত করে) প্রতিদিন ব্যবহার করা যেতে পারে।

সতর্কতা ও যেসব ক্ষেত্রে ব্যবহার করা যাবে না : ক্রণিক পালমোনারী ইনসাফিসিয়েন্সি, ক্রণিক রেনাল ও যকৃতের রোগ এর ক্ষেত্রে মাত্রা কমাতে হতে পারে। বেনজোডায়াজেপিনের প্রতি সংবেদনশীলতায়, মারাত্মক শ্বাসকষ্টে, ফোবিক এবং অবসেশনাল স্টেট, ক্রণিক সাইকোসিস এসব ক্ষেত্রে ব্যবহার করা যাবে না।

পার্শ্ব প্রতিক্রিয়া : সাধারণত পার্শ্ব প্রতিক্রিয়া যেমন- ঘুম ঘুম ভাব, নিদ্রা, ভারসাম্য লোপ এবং এটাক্সিয়া ইত্যাদি।

গর্ভাবস্থা ও স্তন্যদানকালে ব্যবহার : গর্ভাবস্থায় ব্যবহার করা যাবে না। মাতৃদুগ্ধদানকালে সম্ভব হলে ব্যবহার এড়িয়ে চলা উচিত।

Leave a Reply

Your email address will not be published.